zondag 23 juni 2013

Vlietentocht K.U.S. cursus blog 1

Bij ons in Vlaardingen wordt er regelmatig de K.U.S.-cursus georganiseerd, oftewel "Ken Uw Stad".
Zelf heb ik hier niet aan deelgenomen, maar Jacqueline doet dat wel. Een van de onderdelen is een boottocht over de Vlieten georganiseerd door Natuurmonumenten.
Alle deelnemers verzamelden zich bij cafe Vlietzicht
Nu dacht ik zo: "een vliegende kraai vang altijd wat" dus ik ben gewoon meegegaan en heb gevraagd of ik mee mocht liften. 
Gelukkig was er nog een plekje vrij en kon ik mee, wat me heel wat foto's opleverde.
Hee, wat komen die rare vogels hier nu doen? Die moet ik eens in de gaten houden!
Zeg mensen, kijk mij eens mooi zijn!
Tja, ik moest ze even afleiden, want ik heb hier jonkies zitten!
Weg jij, je zit op mijn plekkie!
Dat kun je wel zeggen, mijn plekkie, maar hier heb ik mijn jongen zitten hoor!
Ja, we hebben  heel wat gezien en meegemaakt. Ik heb voor zeker nog twee blogjes foto's klaarstaan, en dat na heel wat gesorteer, Dus volgende keer meer!

5 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's heb je gemaakt, wat en geluk dat je meemocht.Mooi de meeuwen met de jonkie's en hoe ze hun plek verdedigen.
    De laatste is en mooie sfeer opname.
    Ben benieuwd naar de rest.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige momenten Bas het is heerlijk met jou meeliften zo kunnen wij ook meekijken ,die meeuwen met jonkies is wel heel leuk en de zonsondergang is prachtig vanachter het kampvuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blog, Bas. Die meeuwenfoto's zijn helemaal geweldig. Je afsluitende foto is natuurlijk ook prachtig. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. loved the terns, gulls, cormorant, geese, but the last shot was GLORIOUS!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He leuk dat je er weer bent Bas.
    De foto's van de visdiefjes boven het nest hangend én de kleintjes zijn geweldig.
    Ik kijk al uit naar het vervolg.
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen